לוי אבוקסיס מאשימה: "אלקין טרפד לי חוק, פועל בסחיטה ואיומים"

שלמה בן יוסף No Comments on לוי אבוקסיס מאשימה: "אלקין טרפד לי חוק, פועל בסחיטה ואיומים"
17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

חברת הכנסת אורלי לוי אבקסיס מסיעת ישראל ביתנו, טענה היום בישיבת סיעה ומול המצלמות כי השר אלקין מטרפד לה חוקים, מכיון ולא העבירה 'דמי חסות' למשרדו.

"היום עלתה הצעת החוק לסיוע ריאלי בשכר דירה לכ-2700 זכאים לדיור ציבורי לוועדת שרים לחקיקה. מדובר בהצבעה לאישור דין רציפות להצעת חוק שכבר עברה וועדת שרים לחקיקה ואפילו קריאה ראשונה בכנסת הקודמת. השגנו לכך תקציב, יש לנו תמיכה של שר האוצר ושר הבינוי והשיכון שמבינים את החשיבות במתן פתרון מידי לאלפי ממתינים.

לצערי הרב, שר הקליטה זאב אלקין הפיל היום את הצעת החוק משיקולים פוליטיים, לא ענייניים, והדרך שהוא עשה את זה בשבועיים האחרונים כלפיי וכלפי גורמים אחרים בסיעת ישראל ביתנו היא דרך של סחיטה באיומים, של דרישה להעביר 'דמי חסות' למשרדו בתמורה לאי הפלת ההצעה בוועדת השרים – זו התנהלות שחורגת מכל נורמה ציבורית תקינה, בוודאי של שר ושל חבר כנסת.

הצעת החוק הזו כבר מתוקצבת על ידי משרד האוצר לתת פתרון אמתי לכ-2700 משפחות שחלקן ממתינות שנים לדירה ציבורית. עבדנו קשה מאד כדי להגיע למקום הזה, ומי שמכיר את התנהלות האוצר בממשלה הקודמת יודע שזה לא היה פשוט. שר הקליטה דורש כ'דמי חסות' על מנת להעביר את החוק 50% מהתקציב שמיועד לסייע למשפחות האלה – עבור משרד הקליטה. המשמעות: אף אחד לא יזכה לקבל את הסיוע שמהווה פתרון אמיתי, אלא במקרה הטוב כ-50 שקל למשפחה. זה לעג לרש, והמשמעות של מה שהוא מציע היא שאף אחד לא יזכה לפתרון אמתי.

זה לא יעלה על הדעת ששר בישראל עם תקציב של שני משרדים (קליטה וירושלים) דורש מחברת כנסת באופוזיציה לפתור לו את הבעיות שהוא אחראי וממונה עליהן. אני רוצה להבהיר – אני והמפלגה שלי תמיד היינו ותמיד נהיה מחויבים למצוא פתרון אמתי גם לזכאי משרד השיכון וגם לעולים, אבל אני לא מוכנה ששר הקליטה ייצר סכסוך מלאכותי בין זכאים של הקליטה לבין זכאים של משרד השיכון, על חשבון משפחות הדיור הציבורי שנאבקות בשכר הדירה בשוק הפרטי כבר שנים. במקום שיביא פתרון אמתי לאוכלוסיות העולים הוא מנסה לקנות אותם בתוספת של כ-50 שקלים. זה יותר עלבון מאשר עזרה!

אני רוצה לשאול – האם כל חבר כנסת של ישראל ביתנו שייזום הצעת חוק בעתיד עבור אוכלוסיות מוחלשות או שזקוקות לעזרה יידרש על ידי השר אלקין לעבור דרך משרדו ולהשאיר לו 'דמי חסות' כדי שלא יטרפד את ההצעה? אני דורשת מראש הממשלה להתערב מידית ולהורות לשר בממשלתו לא לנהוג באיומים וכוחנות כלפי חבר או חברת כנסת שעושים את עבודתם נאמנה".

תגובת השר זאב אלקין
חברת הכנסת אורלי לוי אבוקסיס משקרת במצח נחושה. עד היום התקיימה בינינו שיחה אחת בלבד בנושא החוק שלה ובמסגרתה הסברתי שאני תומך בחוק שלה, אבל דורש להרחיב את החקיקה גם לזכאי הדיור הציבורי מקרב העולים. אין שום סיבה שבעולם שחקיקה ראשית במדינת ישראל תייצר אפליה בין זכאי משרד השיכון לזכאי משרד הקליטה ותפגע קשות בציבור העולים. זו גם העמדה שהצגתי היום בוועדת שרים לחקיקה.

למרות ההשמצות של ח"כ אורלי לוי-אבקסיס, אמשיך להילחם על הזכויות של עולים נזקקים. חבל לי שמי שנבחרה בקולות ציבור העולים בחרה לפתוח במלחמה דווקא מול הציבור הזה".



0 תגובות